Undervisning baseret på teori fra forskere som Daniel Kahneman, Richard Thaler og Dan Ariely. Kurset omsætter den akademiske teori til praksis, sådan at du hurtigt kan bruge adfærdsdesign i hverdagen.
Forstå dine kunders beslutningsproces og øg din omsætning. På dette kursus lærer du, hvordan dine kunder tænker, og hvordan du med forskellige metoder og værktøjer kan ændre dine kunders adfærd.
Hvad enten du sælger på nettet eller i et fysisk møde med din kunde, så vil du på dette kursus få konkrete tips og tricks, du kan bruge i hverdagen. Du lærer både om tekster til websiden eller design af din butik, der kan øge salget. Du lærer desuden om dine kunders måde at bearbejde information på, og hvordan du kan optimere kommunikationen.
Du sidder måske i en marketingafdeling eller står i spidsen for salget og vil gerne have værktøjer til at få bedre resultater af jeres aktiviteter over for kunderne. Kurset kan bruges både til salg på nettet og i det fysiske møde med kunden.
Kurset udbydes af IBC i Kolding og strækker sig over 6 moduler/dage.
Teori og forskning fra førende forskere som Dan Ariely, Daniel Kahneman og Richard Thaler omdannes til praksis.
Du får indsigt i teorien bag adfærdsøkonomi og hvordan vi træffer beslutninger.
Praktisk forståelse af metoder, kortlægning af adfærd/brugerrejser, udvikling af adfærdsdesign og nudgeløsninger.
Du lærer om typisk adfærd du kan drage nytte af i den måde du kommunikerer dine budskaber.
Du får værktøjer og en model, så du selv kan arbejde med at løse udfordringer med adfærdsdesign eller nudge.
Du får værktøjer, der både kan bruges i det fysiske rum og på web. Optimer din butik og dine budskaber og få bedre resultater.
Hvad enten det er kunder eller kolleger du vil påvirke, kan adfærdsdesign give resultater, der kan måles.
Som deltager får du også bogen Hulemænd i habitter skrevet af underviseren.
Bogen bruges som undervisningsmateriale på flere uddannelser.
Jens Balle har holdt foredrag om nudging, adfærdsdesign og adfærdsøkonomi i mere end 15 år.
Jens har en baggrund fra den finansielle sektor, hvor han har rådgivet investorer og udviklet produkter. Det var her han fik øjnene op for vores irrationelle adfærd og begyndte at læse om adfærdsøkonomi, adfærdsdesign og nudging.
I 2016 udgav han bogen Hulemænd i habitter, som blev genudgivet i en ajourført version i 2019.
Du kan læse mere om Jens Balle her eller om nudging og adfærdsdesign her.