Så er Jens Balles bog klar i 3. oplag/udgave!
Her får du fortsat uvurderlig indsigt i, hvordan vi træffer beslutninger. Bogen giver dig bl a:
– værktøj til at sælge til dine kunder
– input til at investere din opsparing
– ideer til selv at undgå nogle af de fejl, vi typisk begår
Vi er tit dårlige til at tage beslutninger, fordi vi lader os påvirke på vej mod beslutningen. Ofte helt uden at vi ved det.
Få indblik i de fejl vi ofte begår og input til, hvordan du kan søge at undgå dem.
Bogen bruges på flere uddannelser.
kr. 99,00 – kr. 199,00
Alle kan bruge Hulemænd i habitter.
Har du nogensinde tænkt over, hvor meget irrationel adfærd fylder i din hverdag? Eller du er måske slet ikke ramt af det, men så kender du det sikkert fra nogen i din omgangskreds? Din kæreste, ægtefælle, dine børn, dine forældre, arbejdskolleger eller venner har du måske set træffe mærkelige beslutninger?
Den irrationelle adfærd er slikposen, der ikke stod på indkøbslisten, men som alligevel ryger i indkøbskurven på vejen til kassen i supermarkedet. Den uimodståelige trang til at nyde sejren efter et slag Ludo med din 9-årige niece. Smøgerne, du ryger dagligt, uden at du har en egentlig begrundelse for det.
Det handler denne bog om. Og den handler om dig! Det kan vi godt lide, men desværre handler den om de dårlige sider af dig – og alle andre – og om de fejl vi foretager igen og igen. I daglig tale kaldes det adfærdsvidenskab og det er her du finder nudging og adfærdsdesign.
Denne irrationelle adfærd er ofte ubevidst adfærd (som i øvrigt dækker omkring 90% af vores daglige adfærd, viser studier). Men hvad får os til at handle irrationelt dag efter dag? En stor del af forklaringen finder vi i forståelsen af dopamin: signalstoffet, der styrer hjernens belønningscenter.
Martin Thorborg, iværksætter:
Hulemænd i habitter giver et godt indblik i vores irrationelle adfærd. Samtidig var den let at læse i en travl hverdag.
Vi rammes af at være hulemænd i habitter i mange situationer. Det er ikke altid godt, at vi tager vores hulemands-hjerne i brug, når vi skal træffe beslutninger i vores moderne tid. Vore hjerner er i høj grad bygget til at overleve, men i dag skal vi træffe mange beslutninger, der ikke handler om overlevelse.
Hulemænd i habitter er en bog om forbrugere og beslutningstagere i erhvervslivet.
For hver gang vi skal træffe en beslutning, risikerer vi at blive påvirket den ene eller den anden vej. Ofte helt uden at vi opdager det. Det kan være helt små ubetydelige faktorer, der afgør, om vores beslutning bliver den ene eller den anden.
I Hulemænd i habitter giver dig indsigt i nogle af de fejl, vi typisk gør, når vi skal træffe beslutninger.
Skal du sælge til hulemænd, kan du bruge viden om adfærdsøkonomi til at sælge mere. Er du derimod forbruger, kan du bruge adfærdsøkonomi til at undgå nogle af de fejl vi typisk begår.
Bogen indeholder eksempler fra virkeligheden og konklusioner fra førende forskning bringer læseren tættere på den irrationelle hulemand, der bor i de fleste af os. Også i kvinder selvom bogen hedder Hulemænd i habitter.
Jens Balle har rådgivet private, erhvervskunder og professionelle om investeringer i mere end 28 år. I forbindelse med dot-com krisen i år 2000 opdagede Jens et mønster, han havde set før. Der var en tendens til at kunder reagerede ens og begik de samme fejl. Det gjaldt alle typer kunder og også på tværs af nationaliteter, kunne han konstatere fra sin stol i en bank i Luxembourg.
Det førte til interessen for emnet investeringspykologi og efterfølgende adfærdsøkonomi, og gennem mere end 15 år har Jens Balle nøje fulgt udviklingen indenfor adfærdsøkonomi. Han har læst bøger, forskning og deltaget i seminarer i både ind- og udland.
Han har i flere år drevet bloggen Hulemænd i habitter om adfærdsøkonomi samt optrådt som ekspert i en række landsdækkende medier:
Samtidig har Jens Balle holdt foredrag om emnet over det meste af Danmark. Foredrag han altid har forsøgt at gøre anvendelige og forståelige for menigmand, hvilket har ført til mange positive tilbagemeldinger.
Om første udgave af Hulemænd i habitter har læserne blandt andet sagt:
Kamran Sarwar, aktiv på Twitter:
Selv som oplyst og reflekteret menneske, kan det være uoverskueligt at holde samling på al den fragmenterede information man trods alt har om “irrationel adfærd”, “reklamernes påvirkning” og andre psykologiske faldgruber. “Hulemænd i Habitter”, sætter al den viden i system.
Mille Skjold, Funnyfinans.dk:
Bogen er spækket med situationer, man skal tage stilling til eller noget i ens liv, som man automatisk kommer til at reflektere over.
Derfor giver jeg “Hulemænd i habitter” seks finans-rapper-pingviner, og en stor tommelfinger op herfra!
Ove Jensen, medejer af et fondsmæglerselskab:
Købsanbefaling, hvis du er til selvironi, facts og skarpe pointer. Spændende, sjov og letlæst gengivelse af mange af de irriterende fejl vi mennesker begår i mange af vores beslutninger. Den får dig (nok) til at stoppe op og tænke dig om (hvis du altså bare er en smule rationel).
Ove Fjordside:
En bog som man bør læse en gang årligt, da der er så mange gode livsregler, som vi ofte glemmer i en travl hverdag
kr. 99,00 – kr. 199,00