Engang ville det handle om realkreditlån, hvis jeg talte om konvertering. Men på det seneste har det ofte handlet om at få kunder til at handle, klikke på CTAer eller andet på hjemmesider, når jeg taler om konvertering. Og det er også tilfældet i CRO & kaffe.
Ole Gregersen er specialist i konverteringsoptimering – kaldes også CRO – og driver podcasten CRO & kaffe, hvor jeg var inviteret til at tale om adfærdsøkonomi og konvertering på hjemmesider.
Første afsnit om friktion
Det første afsnit med mig handler om friktion – og meget den uønskede og uplanlagte friktion, som kan opstå på websider.
Du finder Oles podcast der hvor du plejer at høre podcst – eller lige her: https://croogkaffe.buzzsprout.com/2073824/12998626-23-friktionen-med-jens-balle-average-joe
Andet afsnit handler om hvordan vi træffer beslutninger
I andet afsnit fortsætter vi dialogen om at bruge adfærdsvidenskab i din konverteringsoptimering. Vi starter med BJ Foggs adfærdsmodel, men kommer også omkring Dan Airely, Daniel Kahneman og Robert Cialdini.
Mange har hørt om System 1 og System 2, og om den måde de kommer i spil. Mit råd til de fleste websider, er at sørge for at holde de besøgende i System 1 det meste af tiden, de er på din hjemmeside.
Dette afsnit finder du lige her: https://www.buzzsprout.com/2073824/13026609
Vi er hulemænd online
Der kommer mere fokus på konvertering og design på web i den kommende tid. Jeg er i gang med en bog om emnet og har også lavet hjemmesiden hulemandenonline.dk, hvor jeg sætter fokus på det i en række blogs og videoer.
Vil du have et spændende foredrag i din virksomhed om adfærdsdesign og hjemmesider? Det har flere allerede sagt ja til, og jeg kan love dig et lærerigt og inspirerende indlæg, der giver en to-do liste I kan arbejde videre med og et godt grin undervejs. Se mere her.