Vær den første til at give

Syv principper til et ja

annonce

Vil du gerne virke mere overbevisende? Så skulle du måske læse Robert Cialdinis bog, Influence. Den er netop kommet i en ny version, hvor han gennemgår hans syv principper.

Bogen udkom oprindeligt i 1984 og er så løbende revideret siden da. I år har dr Robert Cialdini så udgivet en ny version, hvor han bl a også kommer ind på, hvordan man kan bruge de syv principper på nettet.

De syv principper fører, ifølge Cialdini, til større gennemslagskraft i relation til andre mennesker. Det handler om adfærdspsykologi og om vores irrationelle måde at agere på. For en simpelt mintbolche, bør ikke have betydning for hvor meget du giver i drikkepenge. Men det har det!

For gav tjenere et mintbolche, lige før regningen blev afleveret, fik de typisk 3 % større drikkepenge.

Gav de to mintbolcher, fik de typisk 14 % mere i drikkepenge.

Men kronen på værket, oplevede de ved at give den personlige udgave. Her gav tjenerne et enkelt bolche, men vendte så tilbage og gav flere med ordene: I har været så flinke. Det øgede drikkepengene med hele 24 %!

De syv principper handler om:

Hør ham forklare det i denne video.

Få mail når der er nyt​

Lær mere om adfærdsøkonomi

  • Cover til Hulemænd i habitter af Jens Balle

    Hulemænd i habitter – 3. udgave

    kr. 99,00kr. 199,00
    Vælg muligheder This product has multiple variants. The options may be chosen on the product page

annonce

Leder du efter noget specielt?

Andre blogs om nudge og adfærdsdesign