Du kender sikkert det amerikanske Black Friday? Men det er naturligvis ikke nok for en virksomhed som Amazon, med en enkelt udsalgsweekend, så du har opfundet deres eget udsalg med specielle priser for medlemmer af deres Prime.
Amazon Prime er et medlemsskab, der giver adgang til Amazons streaming-tjeneste, hurtigere levering af køb og altså også dette årlige udsalg. Og udsalget får stigende opmærksomhed blandt andet fordi det anvender nogle af de klassiske virkemidler for at gøre os forbrugere interesserede.
Og det lader til at virke. I hvert fald omsatte Amazon for estimerede 4,19 mia USD på Prime-day i 2018!
[easy_chart chart_id=’7939′]
Knaphed og FOMO
For det første gælder tilbudene kun medlemmerne af Prime og er altså ikke tilgængelige for alle, så man føler sig speciel.
Desuden gælder tilbudene kun i op til 36 timer og på mange produkter er der et begrænset antal til salg.
Det hele markedsføres naturligvis med nedtælling og eksempler på meget gode tilbud, så vi som forbrugere bliver spændte og lokkes til.
Amazon får dog ikke lov til at være ene om tilbud i disse dage, for de fleste store kæder tilbyder også Prime-day med tilbud i egne butikker.
Du kan høre Kristen Berman fra Irrational Labs fortælle mere om det her: